2018. Május 22. Kedd  Júlia, Rita

14°C / 22°C

EUR: --- Ft GBP: --- Ft

Szakmai nap a Cifrapalotában

Szakmai napot tartottak a Cifrapalotában 2018. május 14-én délelőtt. A programra érkezett múzeumi szakemberek, múzeumpedagógusok olyan jelentős témában értekeztek, amely az elmúlt években kiemelt szerepet kapott a kulturális intézmények életében. 

A szakmai napon a MOKK koordinátora az észak-Magyarországi régióból mutatott be jól bevált gyakorlatokat. Az egyik sikeres mintaprojekt létrehozója, a miskolci Hermann Ottó Múzeum, amelynek mentorált intézményében a rudabányai Bányászati Múzeumban megvalósított projektet ismerhették meg a kecskeméti és kiskunfélegyházi szakemberek. A hátrányos helyzetű középiskolásokat bevonó projekt során a diákok filmet forgattak a múzeum kiállításáról, annak népszerűsítése érdekében a saját korosztályukat megcélozva. A projekt másik kidolgozott módszertani témája a múzeumi közösségi terek létrehozása a diákok által tervezett és elkészített bútorok felhasználásával.

A helyi múzeumi dolgozók három sikeres példát láthattak a múzeumok és egyéb civil szervezetek összefogásáról a korai iskolaelhagyás megakadályozására Borsod-Abaúj-Zemplén megyében. A Miskolci Galéria a MAG (Miskolci Alternatív Generáció) kiállítássorozatának biztosít helyszínt, a sátoraljaújhelyi Kazinczy Ferenc Múzeum pedig két tanodával: az Új Hely Piarista Tanoda és a Koinonia Tanodával együttműködésben tesz a hátrányos helyzetű fiatalok felzárkóztatásáért.

A szakmai napon ifj. Gyergyádesz László Művészettörténész előadásában a IX. Kortárs Keresztény Ikonográfiai Biennálé (A hét főbűn – Hieronymus Bosch nyomában) kiállítás kulisszatitkait ismerhették meg a vendégek, majd a korai iskolaelhagyás megakadályozására kidolgozott, a kortárs kiállítás iskolabarát feldolgozását segítő drámapedagógiai foglalkozásból kaptak egy kis ízelítőt Merinu Éva múzeumpedagógus, megyei koordinátor, a program főszervezője jóvoltából.

A korai iskolaelhagyás, és megakadályozásának Európai Uniós problémája a múzeumi szakmát is érinti, és ez az egyik alappillére az EFOP - 3.3.3 - VEKOP – 16 – 2016 – 00001 Múzeumi fejlesztések mindenkinek (megvalósítója a MOKK), valamint az EFOP – 3.3.2 - 16 Kulturális intézmények a köznevelés eredményességéért pályázati kiírásoknak is. A korai iskolaelhagyás megakadályozására 20 mintaprojektet dolgoztak ki az első pályázat keretében az ország különböző múzeumai a szentendrei Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ irányításával, számos oktatási intézménnyel együttműködve.

 

 

Élő adás