2018. Május 22. Kedd  Júlia, Rita

14°C / 22°C

EUR: --- Ft GBP: --- Ft

Új pedagógiai módszert szabadalmaztattak kecskeméti pedagógusok

Ma (kedden) mutattak be Kecskeméten egy olyan módszert, amely új szintre emeli a meseolvasást óvodásoknak. Fehér Éva és Szatmáriné Márton Tímea szabadalmát már bejegyezték. A pedagógusok módszere révén fejlődik az óvodások érzelmi intelligenciája és értelmi képessége egyaránt.

Mondókák, énekek, versek és tánc. Ezekkel bővítették ki a meseolvasást kecskeméti pedagógusok. Most már nem csak olvasni fogják az óvónénik a különféle, izgalmas történeteket, hanem a gyerekeket is bevonják, és játékot készítenek belőlük a mesélő instrukciója alapján.

A módszert először Szatmáriné Márton Tímea használta, azonban akkor még nem tudta, hogy ennek a technikának írországi gyökerei vannak, és hogy ilyen rendszerben hazánkban nem foglalkoznak óvodásokkal, a pedagógiában ez ismeretlen terület volt akkor. A Neumann János Egyetem Petőfi Sándor Gyakorló Általános Iskola és Óvoda nagycsoportos apróságai mutattak be az új módszerrel március 15-ről egy gyermekközpontú megemlékezést Kisvitézek fel a lóra címmel.

Idén januárban a szabadalmat bejegyeztették. Így írhatják meg a módszer pontos folyamatát, és kezdhetik el terjeszteni. Hivatalos nevet is kapott a technika, a dramatikus interaktív mesélés és történetmondás rendszerét az egyetem pedagógus hallgatóinak már meg is tanították. 

Élő adás