2019. Július 23. Kedd  Lenke

EUR: --- Ft GBP: --- Ft

Megerősítette Stuttgart: csúszik a kecskeméti Mercedes-gyár építése

Csúszik a kecskeméti Mercedes-üzem bővítése, tudta meg az Index a Daimler stuttgarti központjától. 

Ahogyan azt korábban megírtuk, a Handelsblatt német újság beszámolt arról, hogy a Daimler és a BMW lassíthatja a magyarországi beruházásait. A német autóipar rendszerszintű problémái miatt több nagy gyártó is újragondolja terveit, az átmeneti megtorpanás a kecskeméti gyárbővítést is érinti. Az Index kérdésére a Daimler stuttgarti központja megerősítette a hírt. Elmondták, hogy hosszú távon számolnak vele, de átmenetileg felfüggesztik Kecskeméten a Mercedes-gyár bővítését.

Ludvig Orsolyát, a kecskeméti Mercedes-Benz-gyár kommunikációs igazgatóját is elérte az Index. Ő szerinte természetes, hogy egy piaci cég módosítja a terveit, ez zajlik most a Mercedesnél is, a bővítés azonban nincs veszélyben, és az sem, hogy a következő évtized első felében már termeljen az új gyár.

A lap úgy tudja, a korábbi, full-flex gyárról szóló elképzelés helyett végül más koncepció valósul meg. 

A korábbi tervek szerint ugyanis rugalmasan, egyazon gyártósoron állították volna elő a legkülönbözőbb modelleket a kompakt autóktól a hátsókerék-meghajtású limuzinon át a különböző meghajtással rendelkező járművekig. A piaci igényeket látva lehet, hogy végül nem erre lesz szükség.

Az Index információi szerint a gyár bővítését végző kivitelező cég egyes alvállalkozók felé már jelezte is a szerződésbontást az építkezés felfüggesztése miatt. A Mercedes ezt egyelőre nem erősítette meg, megkeresésükre a kivitelező sem reagált. 

A kecskeméti üzem bővítéséről szóló döntést az is lassíthatja, hogy a Daimlernél vezércsere is zajlik, a vállalat stratégiáját, így a magyarországi üzem jövőjét is nagyban befolyásolják az új vezető, Ola Kallenius elképzelései. 

Ola Kallenius várhatóan a Daimler május 22-i éves közgyűlése után veszi majd át a társaság vezetését Dieter Zetschétől. A Daimler vezérigazgató-jelöltje annyit mindenesetre már előrevetített, hogy a társaságnak 2025-ig jelentős lépést kell tennie a költségek lefaragása terén.

A Mercedes-gyár építésének várható csúszásával és az ágazat helyzetét érintő aggodalmakkal kapcsolatban a cikk idézi Gablini Gábor, a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetsége elnökének nyilatkozatát. Eszerint Magyarország jó helyzetben van. "Ezek a gyárak a legkorszerűbb technológiákat képviselik, nem régen épültek, korszerű, rugalmas szervezési megoldásokkal rendelkeznek, és ami talán még ennél is fontosabb, hihetetlenül gazdaságosan termelnek a gyártóknak" - áll a nyilatkoztaban.

A komoly gazdasági áttekintést is tartlamzaó cikk összegzésében rávilágít: a halasztásokban az játszhat közre, hogy a közelmúltban a Daimler árbevétel-arányos nyeresége 8-9 százalékról 6-7 százalékra csúszott vissza, ami komoly romlásnak számít.

De ezzel együtt sincs ok a pánikra, a kecskeméti bővítés halasztása is inkább óvatossági lépésnek tekinthető.

Forrás: Index.hu

 

Élő adás