2019. December 15.   Valér

EUR: --- Ft GBP: --- Ft

Villamosíthatják a Kőbánya-Kispest - Lajosmizse - Kecskemét szakaszt

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasúti szakasz villamosításának befejezése alkalmából szervezett szombati ünnepségen, Sátoraljaújhelyen  közölte, hogy öt éven belül mintegy 1700 milliárd forint értékben fejleszti a kormány a vasúti közlekedést - írta az MTI. A társfinanszírozással megvalósuló fejlesztések között szerepel a 83 kilométeres Kőbánya-Kispest - Lajosmizse - Kecskemét szakasz villamosítása is.

Öt éven belül mintegy 1700 milliárd forint értékben fejleszti a kormány a vasúti közlekedést közölte Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasúti szakasz villamosításának szombati átadóünnepségen, Sátoraljaújhelyen - írta az MTI.

A miniszter az átfogó korszerűsítés egyik fontos elemének nevezte az egyes vonalak villamosítását. A cél a gyors, kényelmes, versenyképes személy- és áruszállítás kialakítása - tette hozzá.

A kormány tervei szerint a következő uniós ciklusban a mostani költségvetési időszakhoz hasonlóan ismét 1000 milliárd forintot fordítana közösségi társfinanszírozással megvalósuló fejlesztésekre - tette hozzá.

A támogatásra érdemes projektek közé tartozik az 52 kilométeres Zalaszentiván-Nagykanizsa, a 13 kilométeres Szeged-Röszke és a 83 kilométeres Kőbánya-Kispest - Lajosmizse - Kecskemét szakasz villamosítása is.

Céljuk az, hogy 2025-re a villamosított szakaszok hossza elérje a 3400 kilométert, arányuk pedig a 45-50 százalékot - mondta.
Palkovics László szerint a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti - 46 kilométernyi szakaszt érintő, 23 milliárd forintos - fejlesztés során a villamosítás mellett "felszámolták a szűk keresztmetszeteket, megszüntették a lassújeleket".


Az utaskomfort emelése érdekében minden állomáson és megállóhelyen korszerű térvilágítást, modern utastájékoztató berendezéseket telepítettek. Több helyen átépítették a közúti és gyalogos átkelőhelyeket is. Sárospatak és Sátoraljaújhely között, az árvízveszélyes szakaszokon  megemelték a töltést - sorolta.
A beruházás nyomán a jövőben a Sátoraljaújhely és Budapest közötti menetidő akár egy órával,  négyről három órára csökkenhet - fűzte hozzá Palkovics László. Aláhúzta: a most átadott szakasszal a villamosított vasútvonalak teljes hossza meghaladja a 3100 kilométert az országban.

A miniszter emlékeztetett arra, hogy 2010 óta összesen 381 kilométernyi vonalszakaszon történt hasonló fejlesztés, így a villamosított szakaszok teljes vasúti hálózathoz viszonyított aránya 36-ról 41 százalékra nőtt.


Palkovics Lászó közlése szerint a fejlesztések folytatódnak: jelenleg több mint 100 kilométeren van előkészületben vasúti villamosítás a Szabadbattyán-Balatonfüred, valamint a Püspökladány-Biharkeresztes szakaszon.   A miniszter a Borsod-Abaúj-Zemplén megyét érintő közútfejlesztéseket is érintve kifejtette: 2021-ben fejeződik be az M30-as autópálya kivitelezése Miskolc és Tornyosnémeti között. A 60 kilométeres szakasz átadása után Budapesttől a szlovákiai Kassáig végig autópályán lehet majd közlekedni.


A beruházással Magyarország az érintett országok közül elsőként teljesíti a balti államokat a Fekete-tengerrel összekötő Via Carpatia útvonal rá eső részének kiépítését - közölte.
Ezen kívül a megyében 140 kilométernyi útszakasz rendbetétele valósul meg 2020-ig, de a nyáron elinduló és valószínűleg jövő év végéig be is fejeződő beruházásoknak köszönhetően 18 alsóbb rendű szakasz felújítása is megtörténik, összesen 39 kilométeren - sorolta.


Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte: társaságuk hét éve kezdte el a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti beruházást, a saját forrásból származó 8,8 milliárd forintból a villamosítási munkálatokhoz csatlakozó fejlesztéseket valósították meg szakaszokra bontva. Lehetővé tették például azt, hogy a vonat sebességét akár 100 kilométer/órára lehessen növelni.


Rámutatott: a fejlesztés a vasúti pálya térségében élő 36 ezer ember és az évi 700 ezer utas utazási komfortját javítja. Céljuk, hogy a csökkenő menetidő és a javuló utazási körülmények növeljék az utaslétszámot. A vezérigazgató ígérete szerint a jelentősen csökkenő menetidőt az új menetrend bevezetésével tapasztalhatják majd az utasok.


Hörcsik Richárd (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselő arról beszélt, hogy a most elkészült vasúti szakasz villamosításának ügye átszövi csaknem 30 éves térségi képviselőségét. Mint mondta, a beruházás azért valósulhatott meg, mert a kormány a fejlesztést az uniós projektek részévé tette. Reményei szerint a megváltozott körülmények eredményeként újra egyre többen választják majd a vasúti közlekedést a zempléni térségben.

Forrás: MTI

Élő adás