2019. Október 23. Szerda  Gyöngyi

EUR: --- Ft GBP: --- Ft

Elindult a távfűtés Kecskeméten!

Az időjárás előrejelzésekre, valamint a jelentős éjszakai lehűlésekre való tekintettel szeptember 20-án elindította a távfűtést a TERMOSTAR Kft. A társaság szeptember 15-ére befejezte a tervezett karbantartásokat, s azóta készen állt arra, hogy szükség esetén ismét melegek lehessenek a radiátorok a távfűtéses otthonokban. Kecskeméten közel 12 ezer háztartásban, illetve a távhőhálózathoz tartozó intézményben kezdődött meg a fűtés.

– Az elmúlt napokban folyamatosan figyelemmel követtük az időjárás-előrejelzéseket. Bár nappal még kellemes az idő, éjszakánként bizony komoly lehűlés várható. Ezért, illetve a fogyasztóinktól érkezett kérések miatt döntöttünk a távfűtés szeptember 20-ai elindítása mellett – mondta el Horváth Attila, a TERMOSTAR Kft. ügyvezető igazgatója.

A vonatkozó jogszabályok szerint a fűtési időszak szeptember 15-étől május 15-éig tart. A szolgáltatást akkor kell megkezdeni, ha az előrejelzések szerint a napi középhőmérséklet nem haladja meg a +10 Co-ot vagy három egymást követő napon a +12 Co-ot.

Horváth Attila elmondta: a fűtési idény kezdetére a TERMOSTAR Kft. szakemberei elvégezték a tervezett karbantartási munkákat, és felkészültek a fűtés elindítására.

– A hőközpontokban működő automatika a külső hőmérsékletnek megfelelően szabályozza, hogy milyen hőmennyiséget kell biztosítani a rendszerben. Ha átmenetinek bizonyul a lehűlés, és visszatér a kellemes őszi időjárás, ennek megfelelő lesz a fűtés. Ha viszont tartós lesz a hideg, akkor ahhoz fog alkalmazkodni a fűtés. Így biztosítható, hogy megfelelő hőmérséklet legyen a lakásokban, ugyanakkor kíméljük az ott élők pénztárcáját – mondta az ügyvezető igazgató. 

Fűtésindításkor nagyon fontos, hogy azokban a lakásokban, ahol megtörtént a fűtéskorszerűsítés, a termosztatikus radiátorszelepeket ki kell nyitni. Így biztosítható, hogy a rendszerben lévő levegő távozhasson. Ha beindult a fűtés, a szelepeket az egyéni igényeknek megfelelően kell beállítani. 

Fontos tudni, hogy a társasház fűtési rendszere a lakóközösség tulajdonában van. Az épületen belüli berendezések üzemeltetése, karbantartása vagy korszerűsítése a felhasználó, illetve a lakóközösség feladata. A TERMOSTAR Kft. munkatársai készséggel állnak rendelkezésre szakmai tanácsadással, azonban a lakóközösség tulajdonában lévő, épületen belüli fűtési rendszer karbantartását a közös képviselő által megbízott karbantartó végzi. Ezen cégek elérhetőségéről a közös képviselő szolgál információval. Ha az észlelt hiba a távhőszolgáltató rendszerében keletkezik, a TERMOSTAR szakemberei azonnal a helyszínre vonulnak, és a lehető legrövidebb időn belül elhárítják azt. Az elmúlt években végrehajtott fejlesztések azt a célt szolgálták, hogy az esetleges meghibásodások a lehető legrövidebb időn belül kiküszöbölhetők legyenek, s így minél kevesebb távfűtéses otthont érintsenek.

Mi a teendő, ha problémát észlelnek a lakók a fűtés elindítását követően?
Ha a radiátorok 10 ºC alatti külső hőmérsékletnél nyitott radiátorszelepek mellett sem melegszenek, jelezzék bármely elérhetőségen:
- honlap: www.termostar.hu/hibabejelento, vagy
- e-mailen írásban diszpecser@termostar.hu címen, vagy
- a HIBABEJELENTŐ 76/48-18-18 telefonszámon.

Élő adás