2022. Január 27. Csütörtök  Angelika

EUR: --- Ft GBP: --- Ft

Január 18-án délután megnyílik Kecskemét harmadik McDonald’s étterme a Jókai utcánál

Héjja Jánossal, a PEKI Restaurant Kft. tulajdonosával és ügyvezetőjével, a legújabb kecskeméti McDonald’s étterem üzemeltetőjével beszélgettünk, akinek üzleti eredményeit és példamutató tevékenységét a McDonald’s közel félszáz elismeréssel, a szakmai díjak mellett a közösségi szerepvállalásért járó díjakkal is jutalmazta. Nem csak itthon, de a nemzetközi hálózatban is a legjobbak között tartják számon, hiszen kiemelkedő vezetői és szakmai teljesítményével kiérdemelte a Golden Arch Awardot, amelyet globális szinten csupán a franchise partnerek 1%-a kaphat meg.

Januárban, egész pontosan jövő hét kedden új McDonald's nyílik Kecskeméten. Miben különbözik majd ez az étterem a város többi egységétől?

A Budai csomópontban nyitó étterem különlegessége, hogy az új étteremmel együtt a kávéházi hangulatot és kávé különlegességeket kínáló McCafé is megérkezik a városba. Emellett itt lesz a város első digitális drive-ja, valamint ebben az egységben már asztalhoz történő kiszolgálás is várja majd a vendégeket. További érdekesség, hogy a most felújított, átalakított épületet már eredetileg is, még a 90-es években Mekinek szánták. Végül ez a beruházás nem valósult meg, de az éveken át egyéb funkciókat betöltő helyszín a mostani nyitással visszatér eredeti rendeltetéséhez.

Az elmúlt hónapokban nem ez az első új McDonald’s, amelyről hallhatunk.

Valóban nem. Minden márka és vállalkozás számára fontos, hogy időről-időre meg tudjon újulni, és igazodjon a folyamatosan változó piacokhoz, fogyasztói igényekhez. A hazai vállalat még 2019-ben hirdette meg növekedési stratégiáját. Ennek keretében a hálózat dinamikus fejlesztésbe kezdett, ami két fő elemből áll: új éttermek nyitása, mint például az új kecskeméti egység is, és a meglévő éttermek felújítása a „Jövő Élménye” koncepció jegyében. Ezen a felújításon ment keresztül tavaly a Malomban található McDonald’s étterem is.

Mit takar a „Jövő Élménye” kifejezés?

A „Jövő Élménye” a McDonald’s új éttermi koncepciójának az elnevezése. Ezt a koncepciót olyan jövőbe mutató igények és elvárások hívták életre, amelyek gyökeresen megváltoztatják a Mekizés élményét. A fejlesztések célja a pozitív változások mellett egyúttal az is, hogy modernizálják a márkát. Ez az átalakulás alapvetően a digitalizációra épül, azonban nemcsak a technológiát érinti, hanem kiterjed az étterem által nyújtott komplex élmény minden elemére, a szolgáltatásokra, az éttermek külső és belső környezetére, megjelenésére is, ahogy ezt vendégeink már a kecskeméti Malom éttermünkben is tapasztalhatták. A legszembetűnőbb változást az érintőképernyős rendelésfelvevők, az ún. kioszkok jelentik, de a személyesség sem tűnik el, továbbra is van lehetőség a hagyományos kasszánál rendelni.  A személyesség megtartása, sőt növelése érdekében egy új pozíció is létrejött: a Vendégélmény Menedzser feladata gondoskodni a vendégek kényelméről, köszönteni őket, megismertetni velük az új eszközöket, és segíteni nekik az új folyamatok követésében. A „table service”, azaz asztalhoz kérhető rendelés a vendégek kényelmét szolgáló további újítás.

Milyen érzés Kecskeméten új éttermet nyitni?

Nagyon nagy öröm és persze felelősség éttermet nyitni a közvetlen környezetemben. Mivel magam is számos szállal kötődöm a városhoz, mióta 1998-ban megnyitott az első kecskeméti McDonald’s étterem, fontos a számomra, hogy helyben teremthetek új munkahelyeket és támogathatom, építhetem a közösséget. Az új étteremben közel 70 helyi munkavállalónak biztosítunk majd álláslehetőséget, a többi éttermemmel együtt így már több mint 400 emberért felelek.  Mindig figyelek arra, hogy a munkavállalók között helyet kapjanak diákok, illetve megváltozott munkaképességűek. Emellett minden városban, ahol éttermet üzemeltethetek próbálok becsatlakozni a közösségi életbe. Támogatom a sporthoz, mozgáshoz, kultúrához kapcsolódó eseményeket, rendezvényeket, óvodák, iskolák alapítványait is. Társtulajdonosa vagyok a KTE Férfi Kosárlabda csapatának, valamint a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Etikai Bizottságának elnökeként, és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Etikai Bizottságának alelnökeként is tevékenykedem. Úgy gondolom, hogy mint sikeres vállalkozónak, kötelességem a rászorulók és hátrányos helyzetűek segítése. Szerencsére ebben a csapatom és a McDonald’s is erősítenek. Így lehetek a Szenteste Alapítvány kuratóriumi tagja, és ezért vagyok elkötelezett támogatója a Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítványnak is, ahol feleségem is tevékeny részt vállal.

Nem sokan mondhatják el magukról, hogy ennyi McDonald’s éttermet irányíthatnak. Mi a siker titka?

Egyszerű: a jó csapat. Csak az az étterem működik jól, ahova már az étkezés előtt, betérni is élmény. A tisztaság, a rendezettség, a minőség mind, mind kötelező adottságok, de magukban nem garantálják a sikert. Csapatom része két nagyfiam, Péter és Krisztián, akik nélkül nem tartanék itt. Bármiben és bármikor számíthatok rájuk.

Minden kollégámtól elvárom, hogy úgy dolgozzon, hogy mosolygós, jókedvű és elégedett vendégeket lássunk. Ehhez, persze kellenek a folyamatos fejlesztések, új gépek, technológiák, de a legfontosabb mégis csak az emberi tényező. Most már több, mint 400 emberrel dolgozom együtt nap, mint nap. Sokan vannak köztük, akikkel a kezdetek óta, de a legtöbbükkel is sok-sok éve közösen megyünk előre. Ezt csak akkor lehet, ha ismerjük, megértjük egymást és közös a cél: az elégedett vendég.

HIRDETES_CIKK_KOZEPERE_BESZURVA

 

Élő adás