2020. Augusztus 6. Csütörtök  Berta

EUR: --- Ft GBP: --- Ft

Nem fogadta el a közgyűlés a Volánbusz beszámolóját - Videóval

Bár 230 millió forinttal kevesebbet kér a Volánbusz Zrt. 2019-es tevékenységéért, mint 2018-ban, ennek ellenére a képviselők nem tartják elfogadhatónak a cég követeléseit. Dr. Homoki Tamás elmondta, 2019-ben az utasszám tovább csökkent, a cég által üzemeltetett Mercedes Citaro buszokat pedig elhanyagolt állapotában adták vissza a városnak.

A Volánbusz Zrt. 2019-es tevékenységéről szóló beszámolójának elfogadása volt a mai egyik központi téma a kecskeméti közgyűlésen. A közlekedési vállalat 2019. december 31-ig biztosította Kecskeméten a közösségi közlekedést. A beszámolóval kapcsolatos főbb adatokat és 2019-es mutató számokat dr. Homoki Tamás alpolgármester foglalta össze, aki már felszólalása elején hangsúlyozta, vannak lezáratlan tételek, ezért a követeléseket nem fogadhatja el a testület.

Szerencsés tendenciaként említette, hogy a Volán által elfogadott számok szerint is 2018-hoz képest 230 millió forinttal kevesebbet kellene közlekedésre kifizetnie a városnak. A helyi járatok üzemeltetése a közlekedési vállalat szerint 2019-ben körülbelül 2 milliárd 270 millió forintot emésztett fel. Ezt az összeget azonban a város továbbra sem fogadhatja el, hiszen több vitás tétel is akad. A Volán pedig az utazóközönségért zajló harcban is elbukott.

- 5,8 százalékkal tovább csökkent a közösségi közlekedésben résztvevő utasok a száma. Ez viszont egy olyan adat, amit mindenféleképpen meg kell fordítanunk - mondta az alpolgármester.

Dr. Homoki Tamás összefoglalója után Király József, a Szövetség a Hírös Egyesület képviselője arra is kitért, hogy a Volán távozása során is igyekezett megnehezíteni a Kecskeméti Közlekedési Központ helyzetét azzal, hogy a Noszlopy Gáspár parkban kialakított buszmegálló vonatkozásában nem hajlott a megállapodásra a várossal, így a helyi járatoknak új megállókat kellett kialakítani a vasútállomásnál. Király József kitért a Mercedes Citaro buszok állapotára is. Kifogásolta, hogy azok négy év után olyan állapotban vannak műszakilag, hogy szerinte kérdéses, kibírnak-e még 5-6 évet. A képviselő a buszok károsanyag kibocsájtását is nehezményezte, melyek a Volán adatai szerint jelentősen eltértek a várttól.

Falu György alpolgármester megvédte a Citaro buszokat, véleménye szerint nem a buszok buktak meg, hanem annak az üzemeltetője bukott.

Dr. Homoki Tamás alpolgármester kiemelte, a Volán által visszaadott Citaro buszok valóban rossz állapotban voltak, éppen ez az egyik oka annak, hogy nem tudják elfogadni azt az összeget, amit a közlekedési vállalat az elmúlt évért követel.

Király József önkormányzati képviselő a vitában többször is visszatért arra a kérdésre, hogy a Volán helyközi járatait mikor tiltják ki a belvárosból. Amennyiben az ellenzéki javaslat tiszta formájában megvalósulna, az többek között azt jelentené, hogy több déli irányból érkező távolsági járat nem állna meg a színháznál illetve a Cifrapalotánál, de kérdéses, hogy a Rávágy térnél közlekedő Matkó, Jakabszállás vagy éppen Kiskunfélegyháza irányába igyekvő buszok megállóinak mi lenne a sorsa.

Dr. Homoki Tamás alpolgármester mindenkit figyelmeztetett, ezt a kérdést nem lehet és nem is szabad egyoldalúan megvizsgálni.

- A 2020-as év van rászánva arra, hogy a vonalhálózatot újítsuk meg, illetve az ezzel kapcsolatos elképzeléseket vitassuk meg szakmai körben. A cél, hogy az év végére el tudjunk jutni egy olyan állapotba, hogy 2021-től egy új menetrend tudjon működni - mondta az alpolgármester. Hozzátette, a helyi és helyközi menetrendeket egyszerre kell kialakítani, újra szervezni, hiszen szervesen kapcsolódnak egy város életében. 

A vitát követően a Közgyűlés a Volánbusz Zrt. beszámolóját tudomásul vette, azonban nem fogadta el.

Élő adás