2018. Szeptember 19. Szerda  Vilhelmina

13°C / 28°C

EUR: --- Ft GBP: --- Ft

Először testközelből az új Mercedes A osztály

A Genfi Autószalonon mutatták be a Mercedes hamarosan Kecskeméten készülő új A osztályát. A Totalcar magazint teljesen lenyűgözte a prémium kompakt kisautó, leginkább a félintelligens beszédvezérlő rendszerért rajongtak az újságírók. 

A lap beszámolójából kiderül, hogy Európa legnagyobb autószalonjának előestéjén a Mercedes kibérelt egy meglehetősen nagy konferenciatermet, hogy bemutassa mindazt, amivel a 2018-as évre készül. Voltak ott hibridek, elektromos autók, törpeautók és gigantikus terepjárók, kész járművek és távoli koncepcióautók. A leginkább az A osztályra voltak kíváncsiak, ami a 2018-as szalon legfontosabb Mercedese.

Hogy a réginél sokat kritizált szűk hátsó ülésen és rosszul használható csomagtartón javítsanak, ez a teljesen új változat hosszabb, hátul kicsit bucibb formájú a réginél. Nem tett neki rosszat az átalakítás, még kinézetileg sem. 4,41 méterre nőtt a teljes hossz, ami már feszegeti a kompakt családi ferdehátú kategória határait, de egy magas férfi is kényelmesen elfér benne.

A Totalcar szerint jó tágas a csomagtartó is a 370 literrel, de ami még jobb – az oldalfalai is szinte teljesen sík felületek. Kellemesek az első ülések, a hátsóknál azonban az autóiparban manapság általános probléma köszön vissza: az ülőlap túl alacsony.

A beszámoló szerint a legérdekesebb a modellben a tanulékony, fél-intelligens hangvezérlés, amit most, ebben a típusban vezet be a Mercedes. Elég bemondani, hogy „Hey, Mercedes!”, a kocsi felfigyel, s teljesíti, ami utasítás utána érkezik. „Fázom” - erre feltekeri egy fokkal a hőmérsékletet. „Vakít a fény” - és becsukja a tetőrolót. „Kell-e holnap kabát nekem Zürichben?” - és a kocsi kikeresi az időjárás-jelentést.

Európai autóban most van először ilyen félintelligens beszédvezérlő rendszer. Az autó minden funkciója vezérelhető vele, csak a közvetlenül a vezetéshez kapcsolódók és a direkt biztonsági szolgáltatások nem – például a tető rolóját lehet hangvezérelni, de magát a tetőt nem lehet beszéddel kinyitni.

Az új A osztályban már nemcsak fél-intelligencia, szuperokos fényszóró, kredenc-előlapnyi LCD-felületek, Alcantara, sok-sok puha műanyag és káprázatos kivitel lesz, de például az ülések a fűthetőségen kívül már tudják majd a hűtést és masszázst is, minden sáv- és távolságtartó, balesetmegelőző, radaros felügyeleti rendszer meglesz benne, ami manapság a hype.

Egyelőre szűk a motorválaszték – egy 163 (A200) egy 224 (A250) lóerős benzines, illetve egy 116 lóerős dízel (180d) az egész paletta. Váltóból akad kézi és automata, utóbbi hétfokozatú, aki pedig hegyen lakik, az 4Matic összkerékhajtást is kérhet. Az olcsó kivitelekben elöl a kategóriában egyeduralkodó MacPherson futómű lesz, hátul csatolt lengőkarok – ám az erős változatok teljesen független hátsó rugózást kapnak. Jobb zajkomfort, sokkal finomabb bukkanóelnyelési képesség és több hely – alapértékekben nagyot lép az autó, ha minden igaz lesz, amit állítanak róla.

Az újságíró szerint ez a kocsi most sokkal jobbnak tűnik, mint a még gyártásban levő, nagyobb C osztály. Nem recsegnek a kerek szellőzőrostélyok, hibátlannak tűnik az ergonómia,  a műszeregyüttes és a beszédvezérlés pedig önmagában elviszi az estét – írja a lap. 

 

Így már csak egyetlen kérdés maradt: vajon mennyibe kerül majd? 

A német rastatti üzem mellett továbbra is Kecskeméten gyártják majd a legnagyobb darabszámban az autót, de lesz még gyártósor Finnországban, Mexikóban és Kínában is.

Forrás: Totalcar.hu

Élő adás