2018. November 20. Kedd  Jolán

EUR: --- Ft GBP: --- Ft

Radics Tivadar: interaktív táblákat minden kecskeméti iskolába!

Radics Tivadar önkormányzati képviselő, a Jobbik Kecskeméti Alapszervezet elnöke indítványt nyújtott be a közgyűlés számára, melynek célja, hogy Kecskemét hozzájáruljon a helyi oktatás modernizálásához. A digitális eszközök fejlesztésében mindenki egyetértett, de azért kiderült, komolyabb munka kell még ahhoz, hogy a képviselő elképzelése megvalósuljon.

Radics Tivadar önkormányzati képviselő felszólalásában elmondta, a digitális modernizáláshoz interaktív táblák és eszközök használatára lenne szükség minden iskolában. Ha ez megvalósulna, az nem csak a pedagógusok munkáját könnyíteni és segítené, de a tanulók számára is számtalan előnyt nyújthat.

A képviselő hozzátette, indítványa jelenleg arra vonatkozik, hogy az önkormányzat felmérje, mekkora igény mutatkozik ezekre az eszközökre. Ha ez megtörtént, az a pedagógus, aki elvégzi az interaktív táblák kezeléséhez szükséges képzést, osztályával pályázhatna egy interaktív táblára vagy akár más digitális eszközre is. Abban kérte képviselőtársai és az intézményegységek vezetőinek segítségét, hogy ha eljön az ideje, és elképzelése megvalósul, erről a lehetőségről tájékoztassák a pedagógusokat.

Indítványára reagált Pászti András, a Köznevelési Munkacsoport vezetője. Elmondta, a gondolatmA szakma mesterei. Gazdag profil választékkal és nagyszerű ízléssel a keretek ajánlásához. Ajánlom őket mindenkinek.enet jó, a digitális eszközök használatára szükség van, egy-két változtatás azonban még nagyon fontos lenne. Javasolta, az önkormányzat kérje fel a Kecskeméti Tankerületi Központot, hogy mérje fel, azt, milyen digitális eszközökre is van szükség egy-egy intézményben. Ezt követően beszéljék meg, melyik fejlesztési irány hogyan működne, melyik lehet hatékony gondolat. Ezután pedig javaslatot lehetne tenni a következő évi költségvetés tervezésénél, majd a közgyűlés elé kerülhet az anyag.

Leviczky Cirill képviselő, a Szakképzési Centrum főigazgatója a felvetésre reagálva elmondta, Radics Tivadarnak néhány dolgot végig kell gondolnia:

1. Milyen fenntartói vannak a kecskeméti iskoláknak? A tankerülethez tartozó oktatási intézmények mellett vannak alapítványi, egyházi, a szakképzési centrum és a minisztérium alá tartozó iskolák is. Végig kell gondolni, ki lesz a célcsoport.

2. Az eszköz mellé ki kell képezni a kollégákat.

3. Ha van hardver és hozzáértő szakember, olyan digitális tananyag is kell, ami az interaktív tábla használatához szükséges.

Márpedig Magyarország az utóbbi terén egyelőre elég rosszul áll.

Szemereyné Pataki Klaudia polgármester felhívta Radics Tivadar figyelmét, hogy amennyiben a jövőben ehhez hasonló, kicsit komplexebb témája van, először a szakbizottságokat és a bizottságok alatt működő munkacsoportokat keresse meg, és készítsék elő az adott témát, majd ezt az utat végigjárva kerüljön az indítvány a közgyűlés elé.

Végül megállapodtak abban, hogy a Köznevelési Munkacsoport napirendjére tűzi, előkészíti, majd javaslatot tesz a bizottság, valamint a közgyűlés számára. Erre pedig legközelebb az októberi közgyűlésen kerülhet sor. A képviselők ezekkel a módosításokkal elfogadták az indítványt, tehát ősszel kerül újra a testület elé a javaslat, de akkor már a megvitatható, tervezhető formában.

Élő adás