2020. Február 25. Kedd  Géza

EUR: --- Ft GBP: --- Ft

Színházi esték a könyvtár kávézójában

Csapó Virág és Farkas Ádám színművészekkel illetve a színház fiatal táncművészével, Varga Lottival beszélgetett ma délután Dr. Szentkirályi László a Katona József Megyei Könyvtár kávézójában

Csapó Virág 21 éves kaposvári pályafutása után 2014-ben szerződött Kecskemétre. Dr. Szentkirályi László a színművésznő kamaradarabjait emelte ki, mint például az Übü vagy A király beszéde. Dr. Szentkirályi László A király beszéde című darab kapcsán kiemelte Csapó Virág és Kőszegi Ákos közös munkáját. Véleménye szerint a két művész együttes jelenléte erősíti úgy egymást, hogy ezáltal emelik egymás játékának színvonalát.  Csapó Virág ezt megköszönve és erre reagálva elmondta, hogy Kőszegi Ákos felszerződött a Vígszínházba.

Csapó Virág Chicago-ban nyújtott szerepe a színésznő számára is tartogatott újdonságot. Ez a kecskeméti előadás volt számára az első, amiben énekelt is. A nem mindennapi szerep hangos sikernek örvend.

Dr. Szentkirályi László dicsérő szavakat adott át a diákjaitól a művésznőnek, tanári múltjával kapcsolatban. A hallgatóitól megtudta, hogy a művésznő a későbbi munkákhoz nem csak az iskolapadban elsajátítandó tantárgyakat tanította meg, hanem igyekezett átadni azt az alázatot és azt a fejlődésvágyat, ami egy sikeres karrierhez kell. Elmondása szerint ennek a szakmának a tanulását nem lehet a diploma átvételével befejezni. Ez az a szakma, ahol az ember az új darabok, új szerepek, új emberek megismerésével mindig tanul, mindig több lesz.

A művésznő kifejezte a táncosokból áradó kifogyhatatlan energiát, ami lenyűgözi. Példának említette a Chicago előadást, aminek nyitószámát mindig a takarásból nézi, ezáltal ráhangolódva a darab energiáira.

A színésznő legközelebbi bemutatója a Gardénia lesz április 3-án, lesz Markó Róbert rendezésében.

Varga Lotti, táncművész először mutatkozott be a Könyvtári Kávézó beszélgetés keretein belül, ahol a közönség már a tánctudásáról és szépségéről ismert hölgyet most emberileg is jobban megismerhette. A táncművésznő mesélt gyermekkoráról, bevallása szerint rendkívül mozgékony és félelmet nem ismerő lány volt. Általános iskolás kora óta balettozott és aerobikozott, ami meghatározta elköteleződését a tánc iránt. Ezekhez még hozzájárult az ének tagozatos iskola a zongoraórák, a rajzolás, festészet és a gimnasztráda.  Ezek a tevékenységek alapozták meg Varga Lotti sikeres karrierjét. Saját motivációja és pedagógusai bíztatására adta be jelentkezését a Nyíregyházi Művészeti Középiskolába, ahonnan a Budapest Táncszínház Elit programján folytatta tanulmányait, majd a Magyar Táncművészeti Egyetemre nyert felvételt. Kecskemétre költözése sok újdonságot hozott a Kecskemét City Balett művészének. A délután folyamán mesélt a számára új városról, az új társulatról és a munkáról.

Lotti a következőképp vallott munkájáról:

„Ez rövidebb szakma, mint például a színészet. Itt gyorsabban kell profivá válni.”

Ennek tudatában a színház művésze a január 31-i Anna Karenina premierre.

Adorjáni Bálint színművész elfoglaltsága miatt, Farkas Ádám színművész volt az est harmadik vendége.

Farkas Ádám egy különleges kezdeményezésről mesélt, ami által a színházak nyitnak a középiskolák felé és előadásokat tartanak az intézményekben. Ilyen előadások a Klamm háborúja és az Osztályelső. Klamm háborúja Farkas Ádám szerint egy mindkét fél, a közönség és az előadó számára is kihívást jelentő, jó feladat. Egy iskolán belül megtörtént öngyilkosság feldolgozásáról szól.

 Farkas Ádám szerint ez a történet röviden a felelősségvállalásról szól. „Akármilyen státuszban van egy ember. Ha látjuk azt, hogy kicsúszott a lába alól a talaj és egy kontrolvesztett helyzetben van, mindenkinek, aki kapcsolatban van vele, igenis van abban felelőssége, hogy ezt a drámát élesítse vagy segítsen neki.”

Farkas Ádám elmondta, hogy a színház nem lát rá, az előadás okozta következményekre, mint például arra, hogyha valakinek egy régi vagy éppen még be nem begyógyult sebét szakítják fel. A színművész szerint ezek az előadások nagy szerepet játszanak a darabhoz hasonló traumák feldolgozásában, bár csak ezek nem érnek fel egy terápiával, inkább csak kérdéseket tesznek fel. Az értő feldolgozás kedvéért drámafoglalkozásokat tartanak, de az osztályfőnököknek is jelentős szerepük van a téma feldolgozásában.

Véleménye szerint mindkét darab egy mindig aktuális történetet mesél el, amit a kisebb korosztályoknak is el kell tudni mondani akár az ő, mesei nyelvükön.

Farkas Ádám a Chicago című musicalben egy kulcsszerepet játszik. Ő provokálja Roxie-t, ami által a darab és maga a bonyodalom kezdődik. Saját bevallása szerint a szerep minden percét élvezte.

A színművész a közeljövőben a Jelenetek egy házasságból című darab kapcsán fog ismét a Könyvtár Kávézójában találkozni a közönséggel.

Élő adás